وبلاگ خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان چیست؟

وبلاگ خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان چیست؟

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تفاوت مبایعه نامه و قولنامه چیست؟

یکی از رایج ترین سوال هایی که در رابطه با معامله ملک پرسیده می شود تفاوت بین قول نامه و مبایعه نامه است. در جواب این سوال اولین چیزی که باید با آن آگاهی داشته باشید این است که قول نامه اسمی بوده که چند وقتی می باشد به مبایعه نامه تغییر داده شده است. عنوان جدید یک نام حقوقی برشمرده می شود. از این رو قول نام هیچگونه بار حقوقی را با خود به همراه ندارد. این بدان معناست که اگر بین دو طرف قرارداد بحث هایی پیش آید، به گونه ای که کار آن ها به دادگاه کشیده شود، در صورت وجود قول نامه نیز، مدرک محکمه پسندی در اختیار نبوده است. به همین علت بوده که قول نامه جای خود را به مبایعه نامه داده است.

 

موارد مختلفی در مبایعه نامه وجود دارند که تمامی آن ها باید به ترتیب پر و تکمیل شوند. این گزینه ها به شامل موارد زیر بوده اند:

  • مشخصات فروشنده
  • مشخصات خریدار
  • موضوع مورد معامله
  • مبلغ مورد معامله
  • زمان مورد معامله

مشخصات فروشنده ملک شامل مواردی همچون سجلی، آدرس، کدپستی، دو تلفن همراه و ثابت هستند.

مشخصات خریدار ملک نیز به طور کامل شامل موارد ذکرشده در مشخصات فروشنده است.

در رابطه با موضوع مورد معامله نیز باید دقت کنید که تمام اطلاعات جغرافیایی، ثبتی و هندسی را تکمیل کنید که منظور از نوع هندسی مساحت زمین و یا خانه مورد خرید است.

مبلغ معامله ملک نیز بر هیچ فردی به غیر از خریدار  و فروشنده آشکار نیست که در طریقه حساب نمودن آن قیمت واحد و قیمت کل سنجیده خواهد شد که مبلغ را باید به صورت ریال و تومان ثبت کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی